RSER/A15#1/M v5 z dnia: 08.05.2023
OGÓLNE WARUNKI REALIZACJI USŁUG SERWISU
Regulamin obowiązuje pomiędzy Merserwis spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. K. ul. Gen.Wł. Andersa 10, 00-201 Warszawa, NIP 5260058571, zwanym dalej Zleceniobiorcą oraz wszystkimi firmami i osobami fizycznymi korzystającymi z usług związanych z działalnością zawodową lub gospodarczą, zwanymi dalej Zleceniodawcą (z wyłączeniem konsumentów) w zakresie świadczenia usług serwisu, wzorcowania oraz szkolenia. Żaden z poniższych zapisów Ogólnych Warunków Realizacji Usług nie może być zmieniany ani modyfikowany przez Klienta bez pisemnej zgody Zleceniobiorcy.
1. CENY: Ceny standardowych usług podane są w aktualnym cenniku usług serwisu, zwanym dalej Cennikiem, i dostępnym do wglądu na życzenie. Ceny usług świadczonych poza siedzibą Zleceniobiorcy ustalane są indywidualnie. Podawane ceny netto zostaną powiększone o obowiązujący podatek VAT.
2. OFEROWANE USŁUGI: Dział Serwisu zajmuje się naprawami gwarancyjnymi, pogwarancyjnymi oraz przeglądami oferowanej przez Merserwis aparatury kontrolno-pomiarowej, jak również weryfikacji poprawności pracy różnej aparatury pomiarowej.
3. PŁATNOŚĆ: Wynagrodzenie za wykonaną usługę należy uiścić zgodnie z ofertą/dokumentem potwierdzenia przyjęcia albo dodatkowymi ustaleniami telefonicznymi lub poprzez e-mail w trakcie realizacji usługi. Płatność przelewem odroczonym realizowana jest na podstawie osobnej procedury, po spełnieniu określonych w niej warunków.
4. ODBIÓR OSOBISTY: Podstawą do wydania przyrządu w siedzibie Zleceniobiorcy po wykonaniu usługi, jest zwrot oryginału DOKUMENTU POTWIERDZENIA PRZYJĘCIA DO REALIZACJI. W przypadku braku ww. dokumentu odbierający zobowiązany jest okazać w trakcie odbioru dokument tożsamości/otrzymane powiadomienie e-mail lub SMS/powołać się na numer NIP firmy.
5. WYSYŁKA: Wysyłki realizowane będą przewoźnikiem Zleceniodawcy na jego koszt albo wybranym przez Zleceniobiorcę zgodnie z Cennikiem. Z chwilą przekazania przesyłki przewoźnikowi ryzyko utraty lub uszkodzenia przesyłki przechodzi na Zleceniodawcę. Przy wykonywaniu wzorcowania po naprawie może być realizowana usługa Door-to-Door zgodnie z regulaminem https://www.merserwis.pl/m-blog/item/211-regulamin-promocji-d2d.html. W pozostałych przypadkach będzie obowiązywał standardowy cennik usług przewoźników. Koszty pakowania przesyłki zleconej przez Zleceniodawcę naliczane są według standardowego cennika usług przewoźników.
6. PRZYJĘCIE DO REALIZACJI: Podstawą rozpoczęcia świadczenia usług jest złożenie przez Zleceniodawcę zamówienia i dostarczenie przyrządu do serwisu. W momencie osobistego dostarczenia przyrządu zostanie wystawiony DOKUMENT POTWIERDZENIA PRZYJĘCIA DO REALIZACJI zawierający nazwę, typ i numer seryjny przyrządu oraz wykaz wyposażenia. W przypadku dostarczenia urządzenia do serwisu w sposób inny niż osobisty, Zleceniodawcy zostanie przesłana wiadomość na adres e-mail potwierdzająca PRZYJĘCIE zlecenia usługi. Termin rozpoczęcia świadczenia usługi liczony jest od przekazania dokumentu PRZYJĘCIA Zleceniodawcy (elektronicznie lub papierowo). Zleceniodawca w zleceniu/zamówieniu zobowiązuje wymienić dostarczone przyrządy i akcesoria, ujęte w PRZYJĘCIU zgodnie ze stanem faktycznym stwierdzonym po dostarczeniu przyrządu/ów do Zleceniobiorcy. Zleceniobiorca nie odpowiada za akcesoria niewymienione w PRZYJĘCIU, które przekazano Zleceniodawcy, a co do którego nie wniósł on niezwłocznie zastrzeżeń. Zleceniodawca dostarczy, w przypadku takiej konieczności, niezbędne hasła pozwalające na użytkowanie urządzeń.
7. TERMINY I KOSZT NAPRAW: Termin i koszt naprawy odpłatnej określany jest indywidualnie ze Zleceniodawcą. w ofercie, przygotowanej po dostarczeniu przyrządu do serwisu i wykonaniu wstępnej diagnozy. Po akceptacji tej oferty (e-mailowo, telefonicznie), serwis przystąpi do realizacji usługi. Naprawy nieprzekraczające 460 zł netto będą realizowane bez konsultacji ze Zleceniodawcą. Serwis zastrzega sobie prawo do rekalkulacji kosztów naprawy w przypadku, gdy podczas naprawy ujawnią się usterki wcześniej nie wykryte. W takim wypadku Zleceniodawcy przysługuje prawo do odstąpienia od napraw, co niesie ze sobą obowiązek uiszczenia opłaty wskazanej w pkt. 8 albo poniesienie dotychczasowych kosztów i kontynuacja naprawy wg. dodatkowej wyceny.
8. WSTĘPNA DIAGNOZA: Diagnoza przyrządów do naprawy wykonywana jest odpłatnie. Koszt ten wynosi do 180 zł netto +23%VAT (za wykonaną diagnostykę oraz obsługę administracyjno-logistyczną). Opłata za wykonanie wstępnej diagnozy w serwisie Zleceniobiorcy nie jest pobierana w przypadku: zamówienia usługi naprawy lub zakupu przyrządu w dziale handlowym Zleceniobiorcy w miejsce pozostawionego do naprawy. W przypadku naprawy w serwisie firm trzecich koszty diagnozy serwisowej są naliczane, nawet w przypadku zakupu przyrządu w dziale handlowym Zleceniobiorcy. Koszty diagnozy serwisowej w serwisach firm trzecich są określane indywidualnie (e-mailowo lub telefonicznie).
9. NAPRAWY I GWARANCJA: Na naprawy odpłatne wykonane przez dział serwisu Zleceniobiorcy, udzielana jest 3 miesięczna gwarancja. Gwarancja ograniczona jest do wykonanej usługi i nie obejmuje całego urządzenia. Naprawy gwarancyjne wykonywane przez Zleceniobiorcę realizowane są zgodnie z warunkami gwarancji. Po naprawie gwarancyjnej/pogwarancyjnej wystawiany jest Protokół Serwisowy z opisem wykonanych prac.
10. GWARANCJE FIRM TRZECICH: Produkty zakupione u Zleceniobiorcy, dla których nie jest on gwarantem, mogą zostać zgłoszone do serwisu gwaranta w imieniu i na rzecz Zleceniodawcy. Termin zgłoszenia liczy się od daty dostarczenia produktu do gwaranta. W przypadku realizacji napraw przez firmy trzecie obowiązuje regulamin serwisu zewnętrznego.
11. PRZECHOWYWANIE/MAGAZYNOWANIE: Termin odbioru przyrządów z serwisu Merserwis wynosi do 14 dni roboczych licząc od daty poinformowania o wykonaniu usługi za pośrednictwem e-mail albo/i sms. Po tym terminie Zleceniobiorca naliczy opłatę za magazynowanie zgodnie z cennikiem (2 zł netto/dzień). Po upływie 30 dni od pierwszego powiadomienia email i telefonicznie oraz przynajmniej jednego ponownego przypomnienia o odbiorze, nieodebrane przyrządy podlegać będą utylizacji zgodnie z ustawą:
z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2005 r. Nr 180, poz. 1495).
12. PRZYRZĄDY ZASTĘPCZE: Na czas wykonania naprawy odpłatnej lub wzorcowania, Zleceniodawcy przysługuje możliwość odpłatnego wynajmu przyrządu zastępczego z puli dostępnych aktualnie do tego celu przyrządów na podstawie odrębnej umowy, o ile takie urządzenie aktualnie nie jest już wypożyczone innemu Zleceniodawcy. W tym celu zostanie przedstawiona odrębna oferta zgodnie z Cennikiem Wypożyczeń.
13. ODPOWIEDZIALNOŚĆ: Odpowiedzialność za szkody powstałe w wyniku realizacji i świadczenia usług ograniczona jest do ich wartości wg. aktualnie obowiązującego cennika i stopnia zużycia obiektu. W przypadku wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w momencie zawarcia umowy, tzw. siły wyższej czy zdarzeń losowych, na które Zleceniobiorca nie miał obiektywnie wpływu, jest on zwolniony ze zobowiązań zawartych w niniejszym dokumencie w czasie ich wystąpienia. Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za dane pozostawione w pamięci dostarczonych urządzeń.
14. ADMINISTRACJA DANYCH: Zleceniodawca ma prawo wglądu, edycji, usunięcia: danych firmowych, kontaktowych i osobowych przekazanych podczas realizacji usług zgodnie z obowiązującymi przepisami. Zleceniobiorca informuje, że dane kontaktowe pozostają poufne, nie będą udostępniane innym podmiotom prywatnymi są wykorzystywane do celów informacyjnych w zakresie działalności prowadzonej przez Zleceniobiorcę. Pełne informacje dotyczące danych osobowych: https://www.merserwis.pl/merserwis-bezpieczenstwo-danych.html
15. REJESTRACJA: W celu zachowania wysokiej jakości świadczonych usług serwisowych oraz stanu i kompletności dostarczanych przyrządów oraz akcesoriów do i z siedziby Serwisu, Zleceniobiorca wykonuje w siedzibie rejestrację materiału audio/wideo. Ze względów technicznych, zleceniodawca może zostać uwieczniony na zapisie takiego monitoringu audio/wideo, a jego wizerunek w razie zaistniałej potrzeby (weryfikacji niezgodności) wewnętrznie przetwarzany. Zapisany materiał zostanie usunięty automatycznie po maks. 60 dniach od zrealizowania zlecenia.